Wie herkent het niet… urenlang zit je achter de pc per dag om op Facebook, LinkedIn en menig ander social media kanaal berichten, updates en likes te geven. Met als doel bekendheid te genereren voor je bedrijf. In mijn ogen is dat echt zonde van je kostbare tijd, er zijn diverse manieren hoe je veel betere, high-end klanten krijgt in veel minder tijd.
Als High Level Business Coach leer ik ambitieuze, ervaren kennis-ondernemers (als coaches, trainers en creatieve ondernemers) die vastlopen op de 100.000 euro per jaar en daar graag doorheen willen breken. Ik begeleid ze om op hoog niveau te ondernemen door het aanbieden van High-end programma’s en daarnaast de kracht ervaren van een goed hoogwaardig netwerk.
Graag neem ik je mee om op 5 simpele manieren high-end klanten binnen te halen, zonder dat het je al te veel moeite en tijd kost.
Eigen netwerk
De eerste manier is dat je kijkt in je eigen netwerk wie er mogelijk interesse kunnen hebben in jouw diensten. Ga met ze in gesprek en vertel ze wat jij voor hen kunt betekenen. Er zijn altijd diverse mensen in je netwerk waarvoor jij op dat moment precies op het juiste moment komt.
Klanten
De tweede manier is dat je bij je eigen high-end klanten vraagt of zij iemand kennen waarvoor jouw diensten ook interessant is. Veel ondernemers vinden dit vaak lastig omdat ze denken dat ze dan behoeftig overkomen. Maar daarentegen kan je gewoon zeggen dat mond-tot-mond reclame goed voor je werkt. Veel ondernemers vinden het juist leuk om je te helpen en als je hen vertelt bij welke problemen jij het tot het beste resultaat komt, dan kunnen zij zich direct een beeld vormen en mensen bedenken voor wie dit passend is.
Netwerken
De derde manier is de kracht van netwerken. Netwerken kan op veel verschillende manieren en op veel verschillende tijdstippen. Doe wel vooraf onderzoek welke doelgroep er komt op een bijeenkomst. Stel je richt je op directeuren van grote organisaties, dan is het niet handig om naar netwerkbijeenkomsten te gaan waar veelal startende ondernemers komen. Dus vraag aan de organisatie wat voor type organisaties er komen/ uitgenodigd zijn. Zorg dat je ook altijd de juiste marketingboodschap paraat hebt. Zodat je direct kunt vertellen wat je doet, zodat je gesprekspartner er meteen een goed beeld bij heeft wie je bent en bij welk probleem jij kunt helpen.