Al vanaf dat ik jong was, wilde ik ondernemer worden, het liefst een eigen hotel hebben.
Na de HAVO ben ik gaan studeren aan de Hotelschool, waarbij ik ook stages liep in verschillende afdelingen in hotels.

Om mij vervolgens verder te gaan specialiseren in eventmanagement, want het organiseren van evenementen trok mij erg aan.

Na het behalen van mijn diploma ben ik bij 2 internationale hotelketens aan het werk gegaan als assistent general manager en assistent sales manager.

Ondernemerschap

Na een aantal jaren in hotels te hebben gewerkt, kwam de wens om voor mijzelf te beginnen weer naar boven. In 2007 was het zover!  Ik startte mijn eerste bedrijf Brevent.

Vanuit mijn ouderlijk huis begon ik met het organiseren van (kleine) bijeenkomsten voor particulieren en bedrijven. Zo kon ik een molen afhuren bij trekpleister de Zaanse Schans. Op deze unieke locatie organiseerde ik vele high-tea’s, familiedagen en vergaderingen voor mijn gasten.

Hoe enorm leuk dat ook was, ik werd ook beperkt want de molen kon ik maar enkele dagen per maand afhuren. Dus mijn zoektocht naar andere locaties ging verder. 

Eigen locatie

En toen kwam de mogelijkheid voorbij dat ik een eigen locatie in hartje centrum van Zaandam kon huren. Een locatie die compleet verbouwd moest worden en opnieuw ingericht moest worden met een keuken, kantoor en natuurlijk een zaal waar ik groepen kon ontvangen. Als 25-jarige een behoorlijke investering en vooral een moedige (en hele enge) stap die ik toen heb gezet. 

Zeker omdat ik niet veel van ondernemen wist, mijn netwerk niet groot was – ik kende geen andere ondernemers (behalve mijn vader)- en had totaal geen inzicht hoe je een ruimte het beste kon stylen. Wel wist ik: het interieur moet luxe uitstralen. Ook wilde ik een hoge serviceniveau bieden, waarbij persoonlijk contact en betrokkenheid essentieel moesten zijn. 

Naamsbekendheid vergroten

Omdat mijn netwerk zo beperkt was, moest ik mijn naamsbekendheid gaan vergroten. Mensen moesten mij en mijn locatie leren kennen. Zo bedacht ik een gekke marketingactie met “Vlorkje” (dit is een soort lepel en vork aan 1 steel) waarbij ik bedrijven uitnodigden om op een bepaalde dag in september te komen naar het plein waaraan ik gevestigd was.

Het mysterieuze hieraan was, dat op deze uitnodiging helemaal niet mijn locatie naar voren kwam, het was een soort ‘geheime’ uitnodiging waardoor men enorm nieuwsgierig werd van wie deze uitnodiging was. Het bleek zo’n enorme marketingstunt te zijn dat ook de lokale kranten er volop aandacht aan gingen besteden, want van wie kwam nu dat ‘Vlorkje’. 

(Inter)nationale klanten

In totaal had ik rond 40 -50 bedrijven uitgenodigd waarvan er 30! uiteindelijk ook daadwerkelijk gekomen zijn die dag! Wat was dat een goede zet geweest… want dit was het begin van een enorme stroom aan langdurige klanten. Denk aan bekende (inter)nationale bedrijven als Ahold, gemeenten, banken, Verkade etc. Zelfs jaren later kreeg ik mensen aan de telefoon die nog wisten dat ik dat Vlorkje had gestuurd… Kun je nagaan wat een enorme indruk en impact dit heeft gehad op hen maar zeker ook op mijn bedrijf! 

Netwerken

Inmiddels was ik ook volop aan het netwerken in de regio, mijn netwerk breidde zich uit maar toch merkte ik dat er bijna geen opdrachten uit kreeg.
Dit kwam vooral omdat de inhoud van de netwerkbijeenkomsten niet interessant was, het meer een gezellig ‘koffieclubje’ was of dat de mensen die er kwamen niet aansloten bij mijn visie (samen bereik je veel meer). 

Eigen landelijk ondernemersnetwerk

Ik hoorde dit veel vaker uit mijn eigen contacten, waarbij ik dacht… daar moet ik wat mee doen. En zo heb ik het concept van mijn
ondernemersnetwerk Club van 25 binnen 1 nacht bedacht. In eerste instantie alleen voor in mijn eigen locatie, maar binnen 2 maanden
na de 1e club, was een 2e groep aan de andere kant van Nederland al gestart en binnen no time had ik 4 netwerkgroepen opgezet.
Uiteindelijk is het uitgebloeid naar 22 clubs in heel Nederland, waarbij ik honderden gedreven ondernemers elke 2 weken samen bracht
om op niveau te netwerken, het podium te geven, kennis over te brengen, samenwerkingen te creeren en natuurlijk meer omzet te genereren. 

 

Jarenlang heb ik dit netwerk met veel plezier en succes gehad. Vanuit dit netwerk hoorde ik veelal dezelfde ondernemersvragen voorbij komen, als: 

  • hoe kan ik meer klanten krijgen
  • hoe kan ik mijn zichtbaarheid vergroten
  • hoe kan ik meer omzet genereren 
  • hoe kan ik opschalen met mijn bedrijf

 

Vragen waar ik zelf mee te maken heb gehad, maar ook inmiddels wist hoe ik die kon oplossen. Hierdoor was snel duidelijk dat ik nog meer ondernemers wilde helpen om een succesvol bedrijf te krijgen!

Transformatie

Maar dat was niet alles, er moest ook bij mijzelf wat anders gebeuren. 

Want de combinatie event-locatie en het landelijk netwerk betekende ook heel hard werken. Ik maakte vaak 80 uur per week, was altijd in de weekenden aan het werk tot midden in nacht maar daarnaast was ik ook moeder geworden van 2 prachtige dochters. Ik werkte keihard, maar de andere kant: ik was bijna nooit thuis. Kinderen moesten veel naar opvang en grootouders, was ik daarnaast continu moe en sliep ook nog eens slecht. Dit kon niet langer zo doorgaan, en daarom wist ik:

Nu moet het anders. 

Werken onder mijn eigen voorwaarden

Ik wilde een bedrijf waarbij ik kon werken onder mijn eigen voorwaarden. Belangrijk was dat ik mijn kinderen kon zien opgroeien,
maar dat ik ook heel goed inkomen kon verdienen.

 

High-end ondernemen

Ik kwam in aanraking met high-end ondernemen, waarbij je klanten op de allerbeste manier gaat helpen zodat zij hele hoge resultaten bereiken. Naast dat deze klanten erg gedreven zijn en veel energie geven,  zijn ze ook bereid om een hoge prijs te investeren om het beste resultaat te behalen. 

Ik wist dat als ik echt het verschil wilde maken voor andere ondernemers, dat ik mij hierin wilde gaan specialiseren. 

Gecertificeerd High Level Business Coach

Inmiddels ben ik al een aantal jaar gecertificeerd high level business coach en heb ik al veel gedreven kennisondernemers (denk aan trainers, coaches en ondernemers met een bijzondere expertise) begeleid met het creëren van een eigen high-end business,
zodat zij goed gaan verdienen, gaan werken met de allerleukste klanten en dat ook zij kunnen werken onder hun eigen voorwaarden. 

Zo help ik ze met het het creëren, marketen en verkopen van een high-level aanbod/ programma, het opbouwen van een eigen high-end netwerk
zodat ze langdurige klanten hebben en leer ik ze hoe ze via referrals vanzelf nieuwe klanten krijgen zonder dat ze daar zelf marketing voor hoeven te doen.

Zo leren ze om in zo min mogelijk tijd,  een topinkomen te verdienen. 

 

In 2018 ben ik zelfs finalist geweest in de landelijke FOTY awards (Freelancer of the Year).  

Belangrijk om over mij te weten

R

Het allerliefst werk ik met gedreven kennisondernemers (als trainers, coaches en ondernemers met een speciale expertise) die al een goedlopend bedrijf hebben, maar toe zijn om naar een hoger niveau te groeien

R

Mijn credo is DOEN! Dus ook mijn klanten zet ik vaak in de actie-stand om hun doelen te bereiken.

R

Mijn klanten snappen dat als ze hoge resultaten willen bereiken, dat ze moeten investeren in tijd, energie en geld.

R

Ik bouw graag een persoonlijke band met mijn klanten op, zodat ik ze op de juiste manier het allerbeste kan helpen.

R

Ik ben gelukkig getrouwd, heb 2 beauty's van dochters, heb 2 ondeugende konijnen en 1 hamster, hou ervan om op vakantie naar de zon te gaan, veel tijd door te brengen met mijn gezin, familie en vrienden.