Laatst sprak ik Eric, een ervaren ondernemer, op een netwerkbijeenkomst en hij zei tegen mij: ik loop wekelijks allerlei verschillende netwerken af maar toch haal ik er nooit klanten uit. Natuurlijk vertel ik wat ik doe en zeggen ze wel dat ze het interessant vinden maar verder dan dat komt het nooit. En de gesprekken die ik eventueel wel kan inplannen blijken vaak toch niet de juiste mensen te zijn.

Dit hoor ik regelmatig van ondernemers, ze lopen voor dag en dauw diverse netwerken af. Maar het komt nooit tot een goede match. Ze vragen je visitekaartje en daar blijft het vaak dan ook bij. Dat is echt zonde van de tijd!

Weet je dat het ook anders kan?

Dat je elke keer als je bij een netwerkbijeenkomst minimaal 1 hele goede klant eruit haalt en waar je dus direct de deal mee sluit? En dan bedoel ik ook echt de allerbeste klanten. Klanten die echt voor duizenden, zo niet tienduizenden euro’s willen investeren. En die dus direct JA zeggen tegen jouw aanbod?

Een tijdje geleden heb ik een klant geholpen die hier ook mee worstelde vertelde ik Eric. Ze ging ook regelmatig netwerken maar haalde daar ook nooit opdrachten uit. Hierdoor bleef haar omzet meer schommelen doordat ze geen continuïteit had van klanten.

Graag geef ik je wat ideeën, vertelde ik Eric, waardoor mijn klant nu wel de beste klanten binnenhaalt. En hoe jij dat dus ook kunt bereiken.

Het is allereerst belangrijk dat je een hele duidelijke marketingboodschap hebt. Dat je eigenlijk binnen 10 seconden je gesprekspartner direct triggert, waardoor de ander nieuwsgierig wordt en meer wilt weten over je diensten. Alleen al door deze boodschap ga je onderscheiden maar belangrijker nog ze zien jou gelijk als een expert!

Zodra je merkt dat ze geïnteresseerd zijn, ga je zelf vragen stellen waardoor je steeds meer informatie krijgt. Het is dus echt van belang dat je dus een goed gesprek kunt voeren. Dat je weet welke goede vragen je kunt stellen om exact te weten waar je gesprekspartner tegen aan loopt.

Waar ik mijn klant ook bij heb geholpen is met haar aanbod. Ze bood teveel verschillende diensten aan en eigenlijk allemaal tegen veel te lage prijzen. Hierdoor dachten vaak haar gesprekspartner dat haar dienst niets kon zijn.

Nu hebben we een heel mooi high-end programma opgesteld, waarbij ze veel waarde levert aan haar klanten. En daarnaast haar klanten vertrouwen haar direct en zeggen gelijk Ja tegen haar aanbod!

Kortom zorg dat je een hele goede onderscheidende marketingboodschap hebt waardoor je direct opvalt, je hele goede (sales)gesprekken kunt voeren maar ook een heel waardevol programma / aanbod hebt waardoor je echt de (toekomstige) klant het allerbeste kunt helpen!

Wil je ook leren hoe je een goed gesprek voert en hoe je (tien)duizenden euro’s gaat verdienen met jouw high-end aanbod? Dan nodig ik je uit om met mij in gesprek te gaan.